راهنمای کامل خرید کلید و پریز خوب

اگر قصد خرید کلید و پریز مناسب را دارید، در این متن نورالوکس اطلاعات کامل و جامعی درباره خرید کلید و پریز خوب در اختیار شما قرار می‌دهد تا مانند یک متخصص برای خرید اقدام نمایید. انتخاب کلید و پریز برق زمانی تنها یک تصمیم ساده بود، اما اکنون یک انتخاب نسبتا پیچیده است که باید بین رنج مختلفی از طراحی و عملکرد تصمیم‌گیری شود. با این حال عملکرد اساسی همیشه ثابت است: وقتی یک کلید را روشن کنید، مدار را کامل می کند و به شما جریان برق می دهد. خاموش کردن آن مدار را می‌شکند زیرا کلید در حالت خاموش شکافی ایجاد می‌کند که جریان را متوقف می‌کند. همین عملکرد ساده حالا با تکنولوژی چندین نوع از انتخاب‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با 9 نوع کلید و پریز آشنا شوید

درست است که کاربرد همه کلیدها کنترل روشنایی و روشن و خاموش کردن چراغ است و پریزها هم وظیفه وصل دو شاخه را دارند، اما انواع مختلفی در کلید و پریز وجود دارد که به جز ظاهر، این تفاوت‌ها مربوط به شیوه‌ی عملکردی آنها هستند. آشنایی با انواع کلید و پریز برای انتخاب و خرید کلید و پریز خوب ضرورت دارد. به همین دلیل در ادامه چند نوع از آنها را معرفی می‌کنیم:

  1. کلید اهرمی:

    این نوع کلید روشنایی دارای یک اهرم است و معمول‌ترین و قدیمی‌ترین سبک است که هنوز هم در برخی از دکوراسیون‌ها کاربرد دارد. دارای یک ضامن منفرد است که از صفحه جلو بیرون می آید. ضامن بالا یا پایین می‌رود تا چراغ روشن یا خاموش شود.

  2. کلید کلاسیک:

    این نوع کلیدها ساده‌ترین و در دسترس‌ترین نوع کلیدها هستند. به همان روش اهرمی کار می کنند اما طراحی آنها متفاوت است. این نوع کلید که در اکثر ساختمان‌ها هم به کار می‌روند، پهن‌تر از کلیدهای اهرمی هستند و صفحه تختی دارند. ویژگی مثبت آنها این است که نسبت به نوع اهرمی، به فشار کمتری نیاز دارند.

  3. کلید و پریز روکار:

    این نوع کلید و پریز نسبت به سایر گزینه‌ها نصب راحت‌تری دارند و برای نصب آن‌ها نیازی به ایجاد شکاف و سوراخ در دیوار نیست. با این حال نسبت به سایر مدل‌ها از زیبایی کمتری برخوردار هستند و عموما مناسب پروژه‌هایی خاص هستند. برای نصب این کلید و پریزها می‌توانید به سادگی و با کمک پیچ و رول پلاک اقدام کنید.

  4. کلید دیمر:

    اگر دوست دارید که میزان روشنایی چراغ را تنظیم کنید، کلید دیمر بهترین انتخاب است. این کلیدها به شما امکان تنظیم میزان روشنایی را می‌دهند و در دو نوع گردان و کشویی در بازار یافت می‌شوند.

  5. پریز برق محافظ دار:

    این نوع پریزها با داشتن محافظ درون خود، نیاز شما به محافظ اضافه را از بین می‌برند.

  6. کلید تایمر دار:

    کلیدهای تایمر دار این امکان را به شما می‌دهند تا زمانی را برای خاموشی انتخاب کنید و کلید بصورت خودکار در زمان مشخص شده جریان را قطع می‌کند. چنین کلیدی علاوه بر اینکه مانند یک کلید معمولی کار می‌کند برای افراد فراموشکاری که هنگام خروج از منزل خاموش کردن چراغ را فراموش می‌کنند کاربرد دارد. زیرا شما می‌توانید زمان خاصی را با خاموش شدن آن انتخاب کنید.

  7. کلید لمسی:

    این نوع کلید و پریز لمسی یا کلید و پریز تاچ برعکس انواع دیگر، دارای دکمه یا اهرم نیستند، بلکه شما با یک صفحه لمسی روبه‌رو هستید که با کمی فشار چراغ را روشن یا خاموش می‌کنند. چنین کلید و پریزی برای تغییر دکوراسیون و یا ایجاد یک دکوراسیون مدرن بسیار مناسب است. این کلید و پریزها طراحی ظریف و زیبایی دارند. در کلیدهای لمسی، لمس سطح باعث تغییر میدان الکتریکی بین سطح خارجی صفحه لمسی و سطح داخلی می‌شود که باعث تحریک نور می‌شود.

  8. کلید و پریز هوشمند:

    این‌ها نسل جدیدی از کلید و پریزها هستند که برای خانه‌های هوشمند به کار می‌روند. این نوع از کلید و پریزها به شما امکان می‌دهند با استفاده از اپلیکیشن و به کمک گوشی هوشمند خود از هر فاصله‌ای جریان را قطع یا وصل نمایید.

  9. کلید دکمه فشاری:

    این سبک کلید با دکمه فشاری، طراحی قدیمی‌تری دارد اما گاه به گاه از محبوبیت دوباره برخوردار می‌شود.

در هنگام خرید کلید و پریز خوب به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر در حال بازسازی و یا تغییرات در طراحی ساختمانی هستید، انتخاب یک کلید برق خوب و زیبا موضوع مهمی برای شماست. زیرا پس از انتخاب لوستر، آویز یا روشنایی مناسب برای تکمیل طراحی داخل باید مطمئن شوید که کلید و پریز برقی مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب می‌کنید. پس نگاهی به راهنمای نورالوکس برای خرید کلید و پریز خوب بیاندازید تا گزینه مناسب اتاق خود را پیدا کنید. در اینجا ما به نکاتی که برای خرید باید مد نظر قرار دهید اشاره می‌کنیم:

  1. دقت در کاربردهای مد نظر:

    اینکه کلید و پریز را برای چه اتاقی تهیه می‌کنید و انتظار چه کاربردی از آن دارید در انتخاب نوع آن مهم است. با توجه به کاربردی که مد نظر دارید، یکی از انواع اهرمی، کلاسیک، دیمر و… که بیشتر مناسب شماست را انتخاب کنید.

  2. انتخاب رنگ مناسب:

    در خرید کلید و پریز برق مناسب خودتان را محدود به رنگ سفید و کرم نکنید، رنگ‌های زیادی هستند که با توجه رنگ‌های دکوراسیون داخلی می‌توانید انتخاب کنید و به زیبایی ساختمان بیافزایید.

  3. تطابق با طراحی داخلی منزل:

    کلید و پریز از اجزای کوچک در طراحی داخلی هستند، اما انتخاب مناسب می‌تواند تاثیر مثبتی بر نتیجه‌ی کار شما داشته باشد. پس با توجه به سبک طراحی منزل، از سنتی تا مدرن، از لاکچری تا مینیمال، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

  4. بهترین جنس متناسب با بودجه :

    نکاتی مانند شرکت و کشور سازنده، برند تولید کننده، جنس و کیفیت روی قیمت کلید و پریز تاثیر می‌گذارند. اما نکته مهم خرید بهترین گزینه با توجه به نیازها و متناسب با بودجه شماست.

کدام کلید برای خانه من مناسب است؟

حالا که با ویژگی‌های کلید و پریزها آشنا شدید کافی است بدانید چه ویژگی‌هایی را مد نظر دارید، چقدر بودجه دارید و اولویت‌های شما کدام هستند تا بتوانید بر اساس آنها برای خرید کلید و پریز خوب اقدام کنید. پس از بخش کلیدهای نورالوکس دیدن کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید.