7 نکته که باید قبل از خرید دوربین مداربسته بدانیم

دوربین‌های مداربسته در دهه گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته‌اند و مانند سایر تکنولوژی‌ها پیشرفت و تغییرات بسیاری داشته‌اند. اما اینها جزئی از زندگی همه افراد نیستند. بنابراین جستجوی جدیدترین فناوری برای خرید دوربین مداربسته، ویژگی‌ها و شناخت انواع دوربین‌های امنیتی مداربسته می‌تواند برای برخی ترسناک باشد.
با پیشرفت تکنولوژی، دوربین مداربسته دیگر فقط یک ضبط کننده ساده نیست. این روزها با ارائه ویژگی‌هایی مانند ضبط صوتی، تشخیص چهره و مادون قرمز و همچنین تصاویر با کیفیت برای دید در شب، امنیت بالاتری را ارائه می‌دهند. با داشتن گزینه‌های گسترده، ویژگی‌های متفاوت و دامنه قیمت زیاد، سخت است که بدانید کدام دوربین مداربسته برای شما مناسب است. اما نورالوکس به شما کمک می‌کند تا دوربین امنیتی متناسب با نیازهای خود را بر اساس این راهنمای ساده و کامل پیدا کنید.

چرا به دوربین مداربسته نیاز دارید

قبل از اینکه به بررسی نکاتی برای خرید دوربین مداربسته بپردازیم، بهتر است بدانید چرا به دوربین مداربسته نیاز دارید؟ برای شما بسیار مهم است که قبل از سرمایه گذاری در سیستم نظارت ، نیازهای خود را ارزیابی کنید. در این راه شاید با سوالات زیر روبه‌رو شود: چرا من به دوربین مدار بسته نیاز دارم؟ می‌خواهم چه چیزی را در دوربین ببینم؟ آن را داخل ساختمان نصب کنم یا خارج؟ و در آخر چقدر باید هزینه کنم؟ هر دوربین مداربسته از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است، بعضی از آنها ممکن است برای خانه شما بهترین کاربرد را داشته باشند در حالی که برخی دیگر هم ممکن است مناسب مکان‌های تجاری باشند.
مزایای استفاده از دوربین‌های مداربسته برای خانه شاید فقط فواید امنیتی داشته باشند، اما سیستم‌های دوربین مداربسته برای مشاغل شما مزایای بیشتری دارند، از جمله رصد فعالیت‌ها، جمع‌آوری شواهد، ثبت سوابق و جلوگیری از جرم. ناگفته نماند که نصب یک دوربین مداربسته در محل کار شما یک بازدارنده جدی برای مجرمان است و مانع از هر کسی می‌شود که فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌دهد.

نکاتی برای خرید دوربین مداربسته

اگرچه اکثر سیستم‌های مداربسته بطور کلی عملکرد یکسانی دارند، اما از نظر کیفیت در این عملکرد متفاوت هستند. در اینجا به لیستی از ویژگی‌ها که باید قبل از خرید دوربین مداربسته مورد بررسی قرار دهید می‌پردازیم.

  1. نوع دوربین

    برای انتخاب شما سه نوع دوربین مدار بسته وجود دارد. دوربین‌های آنالوگ در مقایسه با دوربین‌های با وضوح بالا (HD) یا آی پی (IP) مقرون به صرفه‌ترند. اگرچه وضوح تصویر کم است، اما برای تشخیص افراد و نظارت بر مناطق به اندازه کافی خوب هستند. دوربین های HD و IP در گزینه‌های بالاتر قرار دارند، زیرا تصاویر با وضوح بالا ارائه می‌دهند. این دوربین‌ها برای شناسایی اعداد، نوشته‌ها، ضبط مشهود و عموما اهداف قانونی مناسب هستند. اماکن تجاری معمولاً دوربین‌های IP که هم کیفیت بالاتری دارند و هم از اینترنت برای انتقال داده استفاده می‌کنند، بهره می‌گیرند.

  2. برای فضای داخلی یا خارجی

    دوربین‌های داخلی برای دفاتر و خانه‌ها مناسب هستند. اندازه کوچکی دارند و معمولاً گنبدی شکل هستند. از طرف دیگر، دوربین‌های بیرونی برای فضاهایی از جمله محوطه‌های بیرون ساختمان، مغازه‌ها، بازارها، فرودگاه ، جاده ها و غیره استفاده می‌شوند. برای فضاهای باز ممکن است بخواهید که دوربین توانایی چرخش داشته باشد، امکان دید 360 درجه فراهم کند و همچنین دارای قابلیت زوم باشد.

  3. پشتیبانی باتری

    بسیاری از افراد خلافکار و دزدها قبل از اقدام به جرم، برق را قطع می‌کنند. به محض قطع شدن برق، دیگر هیچ مدرکی برای جرم وجود ندارد. بهتر است دوربینی را انتخاب کنید که بتواند حتی برای مدتی کوتاه، از طریق باتری کار کند.

  4. وضوح تصویر

    هنگام خرید یک دوربین مداربسته یکی از نکات مهم، میزان وضوح تصویر است. وضوح بالا، یک تصویر و فیلم بسیار با کیفیت را تضمین می‌کند. این ویژگی تعیین می کند که دوربین تا چه اندازه امکان نظارت دارد. به علاوه کیفیت بالا به دوربین مداربسته این امکان را می‌دهد تا تصویر را با کیفیت بالایی حفظ کند، حتی اگر به صورت دیجیتالی بزرگنمایی شده باشد.

  5. بی‌سیم یا سیم‌دار

    دوربین‌های مداربسته سیمی به دلیل قیمت پایین‌تر برای بسیاری محبوبیت دارند و مطمئن‌تر از دوربین‌های مداربسته بی‌سیم هستند زیرا از طریق سیم به خوبی متصل می‌شوند.
    دوربین‌های بی سیم اما از نظر قابلیت تحرک بهترند. نصب و جابجایی آنها معمولاً آسان است. دوربین‌های بی سیم با مارک‌های معروف و کیفیت خوب، نسبت به دوربین‌های سیمی گران‌تر هستند. برای استفاده از دوربین بی‌سیم باید یک روتر با کیفیت بالا، اتصال اینترنت قابل اعتماد و سرعت خوب داشته باشید.

  6. دید در شب مادون قرمز

    ویژگی دید در شب مادون قرمز دوربین مداربسته را قادر می‌سازد در شب ببیند و هرچه تعداد چراغ‌های قرمز بیشتر باشد، تصاویر واضح‌تر می‌شوند. LEDهای مادون قرمز، لامپ‌های کوچکی هستند که در کناره‌های لنز در مرکز قرار می‌گیرند. اینها نور مادون قرمز را برای دید در شب فراهم می‌کنند. هرچه تعداد LED بیشتر باشد، کیفیت ضبط شده در شب بهتر خواهد بود. برخی از دوربین‌های مدار بسته حرفه‌ای مجهز به امکان ثبت تصاویر دقیق در تاریکی هستند. در مورد این نوع دوربین‌ها مطمئن شوید که آن را پشت پنجره یا هر نوع شیشه ای قرار نمی‌دهید زیرا چراغ‌های مادون قرمز ممکن است باعث انعکاس تصویر شوند.

  7. بهترین قیمت را انتخاب کنید

    در خرید دوربین مداربسته، همیشه گران‌ترین گزینه بهترین نیست. گزینه‌های مد نظر و ویژگی‌های مورد نیاز را بررسی کنید، در نهایت سیستمی متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

کدام دوربین مناسب شماست؟

اکنون که این نکات را در مورد انتخاب دوربین مداربسته مناسب را مورد بررسی قرار دادیم، شما می‌توانید برای خرید دوربین مداربسته خوب متناسب با نیازهای خود اقدام کنید. بر اساس منطقه‌ای که می‌خواهید تحت نظر بگیرید، مناسب‌ترین لنز را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید برخلاف چشم انسان، لنزهای دوربین به طور خودکار تنظیم نمی‌شوند. برای دید در شب، از بین انواعی که مجهز به مادون قرمز هستند انتخاب کنید. ممکن است دوربین ها یکسان به نظر برسند اما همین جزئیات کوچک ممکن است در آینده کمک بزرگی به شما بکنند. پس یک بار دقت کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. به بخش دوربین‌های مداربسته نورالوکس مراجعه کنید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر برای انتخاب و بررسی به کمک بیشتری نیاز دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.