4 مورد از فواید خانه هوشمند

خانه‌های هوشمند روند جدیدی در انقلاب دیجیتال هستند به همین منظور نورالوکس در این متن به بررسی فواید خانه هوشمند می‌پردازد. وقتی وسایل خانه ما به اینترنت متصل شوند، این امکان برای دستگاه‌ها فراهم می‌شود تا نه تنها در شبکه‌های خصوصی نزدیک، بلکه در انواع مختلف شبکه ارتباط برقرار کنند و امکان برقراری تا فواصل زیاد را داشته باشند.

اگر در تبدیل خانه خود به یک خانه هوشمند تردید دارید تا انتهای این متن همراه ما باشید، زیرا مهم نیست که مهمترین مزیت برای شما چیست، ما می توانیم به شما قول دهیم که در این مسیر با مزایای زیادی آشنا خواهید شد که هر کدام به نحوی می‌توانند تجربه یک زندگی همراه با آسایش را برای شما امکانپذیر کنند. برای کمک به شما در تصمیم‌گیری، لیستی مفصل از رایج‌ترین مزایای فناوری خانه‌های هوشمند را جمع‌آوری کردیم.

خانه هوشمند چیست؟

یک خانه هوشمند از یک یا چند دستگاه متصل به اینترنت استفاده می‌کند تا به شما امکان کنترل و مشاهده اتفاقات در خانه را بدهد، این کنترل می‌تواند از یکی از اتاق‌های خانه صورت بگیرد، یا از شهر و یا حتی قاره‌ای دیگر. برای تبدیل خانه خود، به یک خانه هوشمند همه آنچه شما نیاز دارید یک تلفن هوشمند یا تبلت است که به اینترنت متصل باشد و دستگاه‌های هوشمندی که برای ساخت یک خانه هوشمند طراحی شده‌اند.

بطور کلی خانه هوشمند یه یک محل اقامت مجهز به تعدادی دستگاه هوشمند گفته می‌شود که وظایفی را که معمولا بر عهده انسان هستند را بصورت خودکار انجام می‌دهند، این دستگاه‌ها با استفاده از برنامه‌ها، دستورات صوتی، اتوماسیون یا با استفاده از هوش مصنوعی خانه اداره می‌کنند.

در یک خانه هوشمند شما می‌توانید تنها با لمس یک دکمه در یک اپلیکیشن و یا حتی یک فرمان صوتی، مواردی مانند روشنایی، سیستم گرمایشی، دسترسی، امنیت و بسیاری دیگر از لوازم منزل را کنترل کنید.

فواید خانه هوشمند کدامند؟

توضیح کلیه مزایای فناوری Smart Home یا خانه هوشمند آسان نیست، اما در این متن به بررسی مهم‌ترین جنبه‌های این موضوع می‌پردازیم.

  1. کاهش هزینه‌ها:

    اگرچه تمام محصولات هوشمند هزینه بالاتری نسبت به انواع غیر هوشمند دارند اما به این هزینه به عنوان یک سرمایه‌گذاری اولیه نگاه کنید. این دستگاه‌ها به صرفه‌جویی در هزینه و انرژی کمک زیادی می‌کنند و در طولانی مدت می‌توانند قدم موثری در جهت کاهش هزینه‌ها باشند.
    به عنوان ساده‌ترین مثال از بهره‌گیری از اتوماسیون در خانه، کلیدهای برق هوشمند را در نظر بگیرید. شما می‌توانید از راه دور این کلیدها را کنترل کنید، اگر فرد فراموشکاری در زمینه خاموش کردن برق‌ها باشید این کمک بزرگی به شما می‌کند. همچنین می‌توانید چراغ‌ها را کنترل کنید تا در هنگام ورود یا خروج سیستم روشنایی خانه، روشن یا خاموش شود.
    به علاوه بسته به نحوه استفاده از فناوری خانه هوشمند خود، می‌توانید با صرفه جویی در مصرف انرژی، در کاهش هزینه‌ها تلاش بیشتری کنید. به عنوان مثالی دیگر، شما می‌توانید گرمایش و سرمایش خانه خود را با کمک یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی هوشمند کنترل کنید. چنین وسیله‌ای حتی بهترین تنظیمات کم مصرف در طول روز را هم پیشنهاد می‌دهد.

  2. افزایش امنیت:

    یکی دیگر فواید خانه هوشمند، امنیت بالاست. خانه‌هایی که به فناوری هوشمند امنیتی مجهز هستند امکان نظارت در لحظه را فراهم می‌کنند. صاحبان خانه می‌توانند از هر آنچه اتفاق میافتد مطلع شوند و بر شرایط کنترل داشته باشند.
    برخی از این دستگاه‌ها عبارتند از حسگرهای حرکتی، قفل هوشمند، زنگ در، پنجره و درهای هوشمند. این دستگاه‌های هوشمند می‌توانند دسترسی و امنیت اطراف خانه را بهبود بخشند.
    در حالی که می‌توانید سیستم‌های هشدار را برای محافظت از خانه خود خریداری کنید، خانه‌های هوشمند از روش‌های دیگر با کمک چراغ‌های هوشمند، دوربین‌ها و حتی زنگ درها می‌توانند به امنیت بیشتر خانه کمک کنند. برای مثال اگر شما در خانه تنها هستید و شخصی در حال ورود یا بررسی به خانه شماست، داشتن این نوع دستگاه‌ها باعث ترس آنها می‌شود.
    این امکانات برای هر کسی که بچه کوچک دارد یا در کنار والدین مسن زندگی می‌کند هم می‌توانند مفید باشند. شما می‌توانید با استفاده از سنسورهای حرکتی، دوربین‌های نظارتی، قفل درب خودکار و سایر اقدامات، امنیت را برای عزیزانتان فراهم کنید و همه را از طریق یک دستگاه تلفن همراه فعال سازید.

  3. راحتی بیشتر:

    راحتی مهم است و همه ما سعی می‌کنیم جایی که امکان دارد سطح راحتی را در زندگی خود بالا ببریم. بنابراین واضح است که این یکی از دلایل اصلی داشتن یک خانه هوشمند باشد. می‌توانید با مواردی به سادگی نصب کلیدهای هوشمند شروع کنید. اینها می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، تشخیص سنسورهای نوری یا حرکتی یا حتی برنامه‌های ساده روشن یا خاموش شوند.
    مثلا وقتی در تاریکی با دستان پر به خانه باز می‌گردید، روشن کردن چراغ‌ها قبل از ورود یا فعالسازی آنها به کمک صدا می تواند کمک بزرگی باشد.
    اگر یکی از عزیزان شما فرد مسنی است که به طور مستقل زندگی می‌کند اما به پشتیبانی نیاز دارد، دستگاه‌های هوشمند می‌توانند یک راه خوب برای راحتی بیشتر اون باشند.
    برای افراد فراموشکار هم داشتن سیستم گرمایش و روشنایی که می‌‌تواند به صورت خودکار عمل کند، یک کمک بزرگ محسوب می‌شود.

  4. صرفه‌جویی در زمان

    از آنجا که فناوری خانه هوشمند به شما امکان می‌دهد خانه خود را به طور کامل از هر مکان اداره کنید، دیگر مجبور نیستید وقت گرانبهایی را برای بسیاری از کارها صرف کنید. شما یک سیستم هوشمند دارید که مانند یک دستیار کارها را کنترل می‌کند. یک سیستم خانه هوشمند برای افرادی که زیاد سفر می‌کنند و افرادی که مشغله زیادی دارند هم فواید زیادی دارد.

چطور خانه خود را هوشمند کنیم؟

بعد از آشنایی با فواید خانه هوشمند، اگر به چنین امکاناتی علاقه‌مند شدید، از محصولات نورالوکس در این موضوع دیدن کنید. با خانه‌های هوشمند می‌توانید دنیایی از فناوری و لوکس بودن را که در گذشته امکان‌پذیر نبود را کشف کنید. تنها با فشردن یک کلید روی گوشی همراه چراغ ها‌، کلیدها، بلندگوهای صوتی، در و پنجره‌ها، دوربین های امنیتی و… را کنترل کنید. از حال عزیزانتان باخبر شوید و یا در زمان‌هایی که دور از خانه هستید، از امنیت خانه اطمینان حاصل کنید.
با پیشرفت تکنولوژی، امکان اتوماسیون خانگی نیز افزایش می‌یابد. نورالوکس ارائه دهنده محصولات با کیفیت برای هوشمندسازی خانه شماست، تا بتوانید با استفاده از تکنولوژی طعم آسایش و راحتی را تجربه کنید.